VEELGESTELDE VRAGEN
Hieronder vind je een overzicht met veelgestelde vragen. Indien je geen antwoord vindt op je vraag, kan je steeds bij ons terecht via mail sport@uantwerpen.be of telefonisch 03 265 37 51.
IK KAN NIET INLOGGEN OP MIJN ACCOUNT
PROBLEMEN MET INLOGGEN WEBSITE
- Gebruik je het correcte e-mailadres? Probeer al je e-mailadressen eens uit.
- Klik je op het correct icoontje om in te loggen?
- Bij aanhoudende problemen kan je mailen naar sport@uantwerpen.be.
IK KAN NIET INLOGGEN OP DE APPLICATIE
PROBLEMEN MET INLOGGEN APP
Een foutmelding bij het inloggen op de applicatie kan toe te schrijven zijn aan één van onderstaande zaken:
- Je hebt een nieuwe smartphone in gebruik genomen waarop je de app opnieuw hebt geïnstalleerd. Sindsdien werkt de app niet meer >> Stuur een mailtje naar sport@uantwerpen.be.
- Controleer of je de correcte logingegevens gebruikt. Dit zijn dezelfde gegevens als je Plus Pass webaccount*.
*Het Plus Pass webaccount is het account waarmee je je Plus Pass hebt aangekocht/hebt geactiveerd.
HOE GEBRUIK IK DE APPLICATIE?
APP GEBRUIKEN
Sinds academiejaar 2020-2021 is de UAntwerpen Plus Pass volledig gedigitaliseerd. Hieronder vind je stapsgewijs terug hoe je gebruik moet maken van de Plus Pass app.
- Download de app in de Apple Appstore of Google Playstore.
- Login met je Plus Pass webaccount*.
- Je dient op dit moment steeds dezelfde smartphone te gebruiken. Indien je van toestel wisselt en de app opnieuw installeert, wordt je account automatisch geblokkeerd om fraude tegen te gaan. Stuur een mailtje naar sport@uantwerpen.be om de blokkering op te heffen.
- Als je bent ingeschreven voor een sportsessie neem je je smartphone mee naar deze activiteit.
- Vooraleer je toegang krijgt tot deze sportsessie moet je de QR-code met de app scannen die uithangt bij de zaalwachter/het toegangspoortje.
- Bij onze externe partners vind je eveneens een QR-code terug die je met de app moeten scannen om korting te krijgen.
- Als je in het bezit bent van een geldige Plus Pass kleurt de app groen en krijg je toegang tot de sportsessie/korting bij de partner.
- Let op: wanneer je niet bent ingeschreven voor de sportsessie, kleurt de app rood en krijg je geen toegang.
- Je moet je niet op voorhand inschrijven/aanmelden om korting te krijgen bij een sportpartner.
Ondervind je toch problemen met de app? Stuur dan een mailtje naar sport@uantwerpen.be.
*Het Plus Pass webaccount is het account waarmee je je Plus Pass hebt aangekocht/hebt geactiveerd.
IK HEB BETAALD MAAR OP MIJN ONLINE ACCOUNT STAAT DAT IK GEEN GELDIGE PLUS PASS BEZIT
GEEN GELDIG PLUS PASS ACCOUNT
Indien je reeds betaald hebt, maar toch geen geldige UAntwerpen Plus Pass kan terugvinden in je online webaccount kan dit aan één van de volgende zaken liggen:
- Je kocht de UAntwerpen Plus Pass aan via overschrijving >> De betaling komt met wat vertraging toe in ons systeem, hierdoor zal je pas 3 werkdagen na betaling een mail ontvangen met informatie om je Plus Pass te activeren.
- Je kocht de UAntwerpen Plus Pass reeds meer dan 3 werkdagen geleden aan via overschrijving >> Controleer je studentenmailbox/spam of er een mail is toegekomen met informatie om je Plus Pass te activeren. Niets ontvangen? Stuur een mailtje naar sport@uantwerpen.be om je betaling te laten controlen.
- Je kocht een UAntwerpen Plus Pass aan via de website >> Indien je de webbrowser iets te snel sluit na betaling kan dit ervoor zorgen dat je account niet wordt geactiveerd. Stuur een mailtje naar sport@uantwerpen.be om je betaling te laten controlen en je Plus Pass te activeren.
HOE MAAKT EN/OF ANNULEER IK EEN RESERVATIE
RESERVEREN
Via de online reservatietool kan je een plaatsje reserveren om deel te nemen aan één of meerdere groepslessen. Volg onderstaande stappen:
- Surf naar de online reservatietool;
- Log in met je Plus Pass webaccount*
- Selecteer de correcte week;
- Selecteer aan welk type sport je wil deelnemen via ‘Thema’;
- Selecteer de correcte locatie via ‘Ruimte’;
- Klik de gewenste sessie aan en vervolledig je inschrijving;
- Indien de sessie volzet is heeft deze een grijze i.p.v. groene kleur.
*Het account waarmee je je Plus Pass hebt aangekocht/hebt geactiveerd.
ANNULEREN
Heb je je bedacht of voel je je ziek en wil je een reeds bestaande reservering annuleren? Dit kan eenvoudig via dezelfde reservatietool:
IK HEB GEEN BEVESTIGINGSMAIL ONTVANGEN NA BETALING
BEVESTIGINGSMAIL NIET ONTVANGEN
Spijtig genoeg komt niet elke bevestigingsmail aan. Bekijk zeker je spam. De bevestigingsmail is geen must, maar bevat wel belangrijke informatie over het nieuwe UAntwerpen Plus Pass systeem. Hieronder vind je de belangrijkste informatie terug.
- De UAntwerpen Plus Pass is geldig tot 30 juni 2021.
- De toegangscontrole gebeurt niet langer via de sticker en vingerscan maar een app. Download de UAntwerpen Plus Pass app: Apple Appstore – Google Playstore.
- De app is een QR-code scanner die je toegang geeft tot de verschillende activiteiten.
- Via de app kan je eveneens gebruik maken van één gratis zwembeurt (meer informatie) en één of twee gratis fitnessbeurt(en) bij onze partners door de correcte QR-code op locatie te scannen.
- Gebruik de app als volgt: 1.Log in met de gegevens van je Plus Pass account, 2. Scan de QR-code bij de toegangspoort/zaalwachter/externe partner, 3. De app kleurt groen en je krijgt toegang tot de activiteit/korting bij de externe partner.
- Het terugvorderingsdocument voor een (gedeeltelijke) terugbetaling via je mutualiteit vind je via deze link.
- Bezit je geen smartphone? >> Stuur dan een mailtje om dit te melden naar sport@uantwerpen.be.
Ontvang je toch graag de bevestigingsmail? >> Stuur dan een mailtje naar sport@uantwerpen.be.
WAAR BLIJFT MIJN STICKER?
STICKER WORDT APP
Vanaf academiejaar 2020-2021 wordt de fysieke sticker vervangen door de UAntwerpen Plus Pass app en zal je geen post meer ontvangen. Alle informatie over deze digitalisering vind je terug in de bevestigingsmail die je na betaling ontvangt.
WAAR VIND IK HET DOCUMENT VOOR DE MUTUALITEIT?
TERUGVORDERINGSDOCUMENT MUTUALITEITEN
Na betaling van je UAntwerpen Plus Pass ontvang je een mailtje met de link naar het terugvorderingsdocument. Dit document kan binnengebracht worden bij alle Vlaamse mutualiteiten en zorgt voor een (gedeeltelijke) terugbetaling van de Plus Pass. Het document kan je eveneens hier downloaden.
IK HEB MIJN PLUS PASS TWEE MAAL BETAALD
DUBBELE BETALING
Indien je per ongeluk twee keer hebt betaald voor een UAntwerpen Plus Pass (bv: één maal via overschrijving en één maal online), heb je recht op een terugbetaling. Stuur een mail naar sport@uantwerpen.be met de correcte aankoopdata zodat er een terugbetaling kan gebeuren.